Hoe promoot je vandaag je Instagram-account? Wat is goed en wat is slecht? Welke promotie- en PR-methoden op Instagram moet je toepassen en waar moet je uit de buurt blijven? Laten we eens kijken hoe de PR-methoden op Instagram de afgelopen jaren zijn gewijzigd en begrijpen waarom sommige methoden kunnen worden gebruikt, terwijl andere moeten worden vermeden. Hashtags Niet goed of slecht. Veel mensen adviseren om hashtags te plaatsen. Theoretisch worden deze hashtags gevolgd door volgers en likes. Maar dit is theoretisch, omdat ik in de praktijk geen enkele werkende case heb gezien, waardoor de hashtags de foto naar de top ging. Wedstrijden Goed. Standaardwedstrijden, wanneer u abonnees vraagt om opnieuw te posten, een account te taggen, een hashtag te plaatsen, is een zeer slechte mechanica. Instagram beschouwt dit allemaal als het kopiëren van inhoud, dat wil zeggen spam, en verbiedt het account. Maar er is nog geen monteur. Voorbeeld. De jongens nodig om abonnees uit reacties achter te laten onder de post. Degene die de meest recente opmerking achterliet op het moment van de volgende post, ontvangen 69 rollen als cadeau. Erg coole mechanica. Op deze manier communiceren mensen met uw account, plaatsen ze graag, abonneren ze zich. En Instagram vindt je inhoud erg interessant en begint deze vaker aan het publiek te laten zien. En je overtreedt geen Instagram-regels. Service voor wedstrijden en weggeefacties Slecht. Als u een sponsor van de wedstrijd bent, moeten de deelnemers zich hiervoor inschrijven. In korte tijd krijg je een redelijk groot aantal abonnees. Maar het probleem is dat veel van hen zich op het einde van de wedstrijd bij je uitschrijven en op geen enkele manier met je inhoud zullen communiceren. Bovendien zijn er het afgelopen jaar veel gevallen waarin de organisatoren van Giveaway sponsors met geld “gooiden”. SFS-mechanica Slecht. Ze werkte in 2016 toen ze voor het eerst verscheen. Je vraagt abonnees om over zichzelf te vertellen op hun pagina’s. Niet alleen opnieuw posten, maar creatief iets vertellen. In ruil daarvoor geef je geschenken en beloof je in ruil daarvoor te vertellen over de abonnees op je pagina. Maar nu werkt de SFC slechter, omdat de kans groot is dat hij wordt verbannen. Met een groot aantal reposts en accountvermeldingen die tegelijkertijd, kan Instagram spam vermoeden en het account verbannen. Extra accounts aanmaken en kant-en-klaar kopen Slecht. Instagram gedraagt zich nu zeer agressief ten opzichte van spam, dus zo’n mechanica heeft geen zin. U kunt een cool verhaal bedenken, het prachtig ontwerpen, het lanceren en vervolgens kijken hoe uw geautoriseerde accounts de een na de ander worden verbannen. Reclame en ruilhandel Zowel goed als slecht. Om te adverteren bij bloggers, moet je deze bloggers heel kiezen kiezen. Het belangrijkste is dat ze uw doelgroep moeten hebben. En ik raad aan om over een advertentie na te denken, zodat je bericht interessant is voor zowel de blogger als zijn abonnees. En vergeet niet dat als je advertenties koopt van bijvoorbeeld 100 bloggers, Instagram denkt dat het spam is en je account blokkeert. MassFollowing en MassLiking Zowel goed als slecht. Het voordeel van deze monteur is de zeer goedkope kost om de doelgroep aan te raken. Het nadeel is nogmaals dat vergelding, zoals bij alle grootschalige acties, kan komen in de vorm van een verbod. Maar als je goed bent in het vinden van je doelgroep, voldoet aan de limieten van Instagram en je hebt niet veel budget, houd er dan rekening mee dat MassFolving nog steeds leeft. Inhoud + hype Goed. We leren de coolste verhalen niet van Instagram, maar van de media. Wanneer u goede inhoud maakt, kunt u deze buiten uw account laten zien. Je kunt het adverteren op Facebook, Twitter. Een belangrijke voorwaarde is om te controleren van journalisten zijn geabonneerd op de pagina’s van groepen waarvan u advertenties koopt. Als uw inhoud dan echt interessant is, zullen journalisten het oppikken en het in ieder geval op hun pagina’s publiceren, en zullen ze schrijven naar de media waarin ze werken.